Önmasszázs - a nyugalom megteremtésére

A belső nyugalom és csendesség megteremtésére nap mint nap érdemes időt áldozni. Minden feladatunk teljesítésében segít, ha kiegyensúlyozottak, nyugodtak, határozottak vagyunk. A karácsonyi készülődés időszakában különösen szükségünk van a belső nyugalomra. Amit a környezetünkben szeretnénk megvalósítani, azt először magunkban teremtsük meg: a meghitt elcsendesedést, a szeretetteljes figyelmet egymás felé.

BEFELÉ FORDULÁS

Biztosítsunk magunknak 15-20 perc egyedüllétet, zavartalan csendességet. Helyezkedjünk el kényelmesen, dörzsöljük össze a kezeinket, melegítsük fel őket, majd takarjuk el a szemünket.

Simuljon rá kezünk a fejre, a tenyerünk közepe puhán takarja el a szemet. Lazítsuk el a tekintetet, élvezzük a teljes sötétséget és a kezünkből áradó meleget.

VESE ÉRINTÉS

A keleti megközelítés szerint a belső nyugalom forrása a vese energiája. Helyezzük a kezünket a derék fölé a vesékre, melegítsük fel ezt a területet.

Lélegezzünk kényelmesen, nyugodtan. Figyelmünkkel kapcsolódjunk össze ezzel az érintéssel, legyünk ott jelen. A támogató figyelem felszabadítja itt szunnyadó erőforrásainkat.

NYÚJTÁS

Nyújtsuk meg a vese meridián mentén az izmokat, ízületeket, hogy az energia szabadon áramoljon. Hajoljunk rá a nyújtott lábakra, a mellkast és a homlokot közelítsük hozzájuk.

Pihenjünk meg ebben a mozdulatban. Maradjunk így legalább egy percig, kényelmesen lélegezve közben. Ha nagyon feszül a láb hátsó oldala, emeljük meg kissé a térdeket.

A PEZSGŐ FORRÁS

A talppárna alatt, a második ujj vonalában keressük meg a vese meridián legfontosabb pontját, a Pezsgő forrás nevű pontot. Hüvelykujjal, lassan mélyülő nyomással, hosszan kezeljük.

Figyeljük meg, ahogy az ujjunk alatt minden kilégzésre kissé lazul a szövet, egyre jobban "beenged". Ez a kitartott nyomás a nyugalmunkat fokozza, pihentető alvást ígér. Várandósság esetén ne kezeljük, mert a mély ellazulás esetleg megzavarja a magzat megtartását. A másik talpon ugyanígy kezeljük.

A SZÁZ SZELLEM TALÁLKOZÁSA

Ez a beszédes nevű pont a fejtető középvonalában, az elülső és hátsó oldal határán található. Az előző, a földdel kapcsolódó jin pólussal szemben a másik végletet, az égi energiát, a jangot képviseli.

Ez a test legmagasabb pontja. Adjunk rá lassan erősödő, kitartott nyomást ujjvégekkel. A tudatosságot, a kiegyensúlyozottságot erősíti bennünk.

TAN DEN PONT

A lelki nyugalom szorosan kapcsolódik a hasi szervekhez, az itt megjelenő harmóniához. Nem véletlen, hogy az energiarendszer középpontja, Az energia tengere nevű pont is a köldök alatt kétujjnyira, mélyen a hasüregben nyugszik.

A pont kezelésével közvetlenül a hasi szervek jó közérzetét támogatjuk, tágabb összefüggésben pedig az energiarendszer egészére, az összes meridiánra jótékony hatást gyakorolhatunk. A kilégzéssel összhangban lassan mélyítsük a nyomást, és hosszan tartsuk ki.

A MELLKAS

Ujjvégekkel kopogtassuk meg a szegycsontot. Lendületes csuklómozgásokkal járjuk be ezt a hosszanti területet.

Olyan impulzusokat adjunk, ami mélyre hat, még a hátunkat is megrezegteti, de azért ne legyen túl erős. Középen időzzünk hosszan, az a hely intenzíven oldja a szív feszültségeit.

Utána helyezzük a tenyerünket a mellkasra, és hosszan kitartott támogató érintéssel nyugtassuk meg a szívünket.

LÉGZÉS

A légzés állandó energiaforrásunk, hiszen minden belégzéssel megújulunk, feltöltődünk. Használjuk tudatosan.

Mélyen szívjuk be az éltető kozmikus energiát, töltsük meg a tüdőnket teljesen, közben nyújtózzunk egy jólesőt a karjainkkal. Egy belső mosollyal segítsük átélni a mozdulat szépségét.

CSUKLÓ

A csukló belső oldalán lévő akupunktúrás pontok a lelki feszültség oldására, az érzelmeink megnyugtatására alkalmasak.

Ölelgessük, masszírozzuk meg ezt a területet mindkét kézen figyelmesen, átéléssel.

ÁLLKAPOCSLAZÍTÁS

Az arcon leginkább az állkapocsízület, a rágóizmok tartják a stresszből eredő feszültséget.

Puhán, szeretettel tegyük oda a kezünket, lazuljunk bele a hosszan kitartott érintésbe. Az itt lévő feszültség oldódása erőteljesen támogatja egész lényünk nyugalmát.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk