Önmasszázs - a nyugalom megteremtésére

A belső nyugalom és csendesség megteremtésére nap mint nap érdemes időt áldozni. Minden feladatunk teljesítésében segít, ha kiegyensúlyozottak, nyugodtak, határozottak vagyunk. A karácsonyi készülődés időszakában különösen szükségünk van a belső nyugalomra. Amit a környezetünkben szeretnénk megvalósítani, azt először magunkban teremtsük meg: a meghitt elcsendesedést, a szeretetteljes figyelmet egymás felé.

BEFELÉ FORDULÁS

Biztosítsunk magunknak 15-20 perc egyedüllétet, zavartalan csendességet. Helyezkedjünk el kényelmesen, dörzsöljük össze a kezeinket, melegítsük fel őket, majd takarjuk el a szemünket.

Simuljon rá kezünk a fejre, a tenyerünk közepe puhán takarja el a szemet. Lazítsuk el a tekintetet, élvezzük a teljes sötétséget és a kezünkből áradó meleget.

VESE ÉRINTÉS

A keleti megközelítés szerint a belső nyugalom forrása a vese energiája. Helyezzük a kezünket a derék fölé a vesékre, melegítsük fel ezt a területet.

Lélegezzünk kényelmesen, nyugodtan. Figyelmünkkel kapcsolódjunk össze ezzel az érintéssel, legyünk ott jelen. A támogató figyelem felszabadítja itt szunnyadó erőforrásainkat.

NYÚJTÁS

Nyújtsuk meg a vese meridián mentén az izmokat, ízületeket, hogy az energia szabadon áramoljon. Hajoljunk rá a nyújtott lábakra, a mellkast és a homlokot közelítsük hozzájuk.

Pihenjünk meg ebben a mozdulatban. Maradjunk így legalább egy percig, kényelmesen lélegezve közben. Ha nagyon feszül a láb hátsó oldala, emeljük meg kissé a térdeket.

A PEZSGŐ FORRÁS

A talppárna alatt, a második ujj vonalában keressük meg a vese meridián legfontosabb pontját, a Pezsgő forrás nevű pontot. Hüvelykujjal, lassan mélyülő nyomással, hosszan kezeljük.

Figyeljük meg, ahogy az ujjunk alatt minden kilégzésre kissé lazul a szövet, egyre jobban "beenged". Ez a kitartott nyomás a nyugalmunkat fokozza, pihentető alvást ígér. Várandósság esetén ne kezeljük, mert a mély ellazulás esetleg megzavarja a magzat megtartását. A másik talpon ugyanígy kezeljük.

A SZÁZ SZELLEM TALÁLKOZÁSA

Ez a beszédes nevű pont a fejtető középvonalában, az elülső és hátsó oldal határán található. Az előző, a földdel kapcsolódó jin pólussal szemben a másik végletet, az égi energiát, a jangot képviseli.

Ez a test legmagasabb pontja. Adjunk rá lassan erősödő, kitartott nyomást ujjvégekkel. A tudatosságot, a kiegyensúlyozottságot erősíti bennünk.

TAN DEN PONT

A lelki nyugalom szorosan kapcsolódik a hasi szervekhez, az itt megjelenő harmóniához. Nem véletlen, hogy az energiarendszer középpontja, Az energia tengere nevű pont is a köldök alatt kétujjnyira, mélyen a hasüregben nyugszik.

A pont kezelésével közvetlenül a hasi szervek jó közérzetét támogatjuk, tágabb összefüggésben pedig az energiarendszer egészére, az összes meridiánra jótékony hatást gyakorolhatunk. A kilégzéssel összhangban lassan mélyítsük a nyomást, és hosszan tartsuk ki.

A MELLKAS

Ujjvégekkel kopogtassuk meg a szegycsontot. Lendületes csuklómozgásokkal járjuk be ezt a hosszanti területet.

Olyan impulzusokat adjunk, ami mélyre hat, még a hátunkat is megrezegteti, de azért ne legyen túl erős. Középen időzzünk hosszan, az a hely intenzíven oldja a szív feszültségeit.

Utána helyezzük a tenyerünket a mellkasra, és hosszan kitartott támogató érintéssel nyugtassuk meg a szívünket.

LÉGZÉS

A légzés állandó energiaforrásunk, hiszen minden belégzéssel megújulunk, feltöltődünk. Használjuk tudatosan.

Mélyen szívjuk be az éltető kozmikus energiát, töltsük meg a tüdőnket teljesen, közben nyújtózzunk egy jólesőt a karjainkkal. Egy belső mosollyal segítsük átélni a mozdulat szépségét.

CSUKLÓ

A csukló belső oldalán lévő akupunktúrás pontok a lelki feszültség oldására, az érzelmeink megnyugtatására alkalmasak.

Ölelgessük, masszírozzuk meg ezt a területet mindkét kézen figyelmesen, átéléssel.

ÁLLKAPOCSLAZÍTÁS

Az arcon leginkább az állkapocsízület, a rágóizmok tartják a stresszből eredő feszültséget.

Puhán, szeretettel tegyük oda a kezünket, lazuljunk bele a hosszan kitartott érintésbe. Az itt lévő feszültség oldódása erőteljesen támogatja egész lényünk nyugalmát.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Rólunk írták
Gyakori kérdések
Archívum
 


Nemzetközi hírek, szakmai cikkek
Kattintson a letöltéshez!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk | Adatvédelmi nyilatkozat