Önmasszázs - léguti panaszok kezelése

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Most ősszel a kinti hideghez és a benti száraz levegőhöz való alkalmazkodás próbára teszi a légutakat. Gyakori a megfázás, nátha, orrdugulás, köhögés, torokfájás. Ezek mind olyan tünetek, amelyeket a tüdőhöz tartozó életenergia harmóniájának visszaállításával enyhíthetünk. Az önmasszázs végzésével gyorsítjuk a gyógyulási folyamatot, illetve a problémák kialakulását megelőzhetjük. A légúti panaszokra sokféle házi gyógymódot ismerünk, a gyakorlatok ezeket is hatékonyabbá teszik, illetve jól kiegészítik.

MELLKASÜTÖGETÉS

Lazán behajlított ujjakkal, lendületesen ütögessük meg a mellkas bal oldalát. Járjuk be az egész területet, adjunk jóleső impulzusokat a bordákra, a kulcscsontra, a szegycsontra.

Figyeljünk külön a kulcscsont alatti területre, ahol a tüdő meridián kezdőpontját találjuk. Itt használjuk az ujjvégeket a kopogtatáshoz. Majd pihenjünk, és éljük át a jóleső melegséget, élénkséget, ami átjárja a mellkas bal oldalát.

A TÜDÖ MERIDIÁN

Folytassuk az ütögetést a karon. A tüdő meridiánt a belső oldalon, a hüvelykujj felé tartó vonalon érhetjük el. Lazán összezárt ujjakkal ütögessük végig a tüdő pontjait a válltól a csukló felé.

Lendületes csuklómozgással, lassan haladjunk, egy-egy területen több impulzust is adjunk. Az izmokban lévő mikro-feszültségek oldódása miatt az energiaáramlás szabadabbá válik, a tüdő "fellélegzik", a köhögés, torokfájás, rekedtség csökken.

A HÜVELYKPÁRNA

Masszírozzuk, ölelgessük meg hosszan a hüvelykpárnát. Lazítsuk el teljesen az izmokat, ízületeket.

Ha keménységet, fájdalmat érzünk, óvatosan próbáljunk változást elérni, hogy a keménység oldódjon, a fájdalom csökkenjen. A meridián-szakasz élénkítésével segítjük a pozitív beállítódást magunkban, az optimizmust, az új dolgok elfogadását.

A hüvelypárna közepén, a kézközépcsont melletti pontra adjunk egy hosszan kitartott, mély nyomást. Enyhíti a torokfájást.

A MERIDIÁN VÉGPONTJA

A körömágy két szélét nyomjuk össze, és hosszan tartsuk ki. Ne legyen túl erős a nyomás, mindig a kilégzéssel összhangban segítsük a lazulást ezen a helyen.

Ez a meridián végpontja, enyhíti a köhögést, torokfájást.

A NAGY ÖRVÉNY

Ennek a szép nevű pontnak a kezelésével kiváló hatást érhetünk el megfázás, köhögés, nehéz légzés esetén. Tegyük az ujjunkat a csuklóredőn a hüvelykdomb alatti mélyedésre.

Először finoman érzékeljük a helyet, azután kilégzésekor lassan erősödő nyomással mélyítsük az ujjunkat a ponton. Közben lazítsuk el a vállunkat és lélegezzünk nyugodtan. Képzeljük el, hogy az ujjunk alatt minden kilégzésre egy kicsit jobban ellazul ez a hely.

A  jobb oldalon a mellkason, a karon és a kézen ismételjük meg mindezt.

HOMLOK, ARC

Folytassuk a homlok és az arc kezelésével. Kopogtassuk ujjvégekkel, adjunk apró impulzusokat a csontra.

A homlok- és az arcüreg "fedettségét", a nyálkahártyák duzzanatát csökkenti a rezgés, mozgásba hozza a beteg területet.

Hagyjuk ki a kopogtatást, ha nagyon fájdalmasnak, kellemetlennek érezzük, akkor ugyanis komoly gyulladásról lehet szó. A dörzsölés, melegítés talán segít, de ilyen esetben menjünk orvoshoz.

EGY KÜLÖNLEGES PONT

Az arcüreg gyógyításához a képen látható helyen adjunk hosszan kitartott nyomást. Óvatos érintéssel keressük meg az orrszárnyak vonalában található mélyedést.

Várjuk meg a következő belégzést, és utána kilégzésre finoman mélyítsük a nyomást. Több lélegzetvételnyi ideig tartsuk az ujjunkat ezen a ponton, figyelve, hogy az erősség befogadható legyen. Ismételjük a másik oldalon is.

ORRDÖRZSÖLÉS

Hosszan, kitartóan, legalább fél percig dörzsölgessük, melegítsük fel az orr csontos részét.

Az orron át lélegezzünk, és figyeljük meg, hogyan változik közben az átjárhatóság. Az orrdugulás különböző mértékben, de valamennyit biztosan csökken. Ismételjük sokszor.

ÜDVÖS ILLAT

Az orrszárnyak mellett találjuk meg az "Üdvös illat" nevű pontot.

A nyomás hatására az orr kitisztul, a szaglás finomodik. A két oldalt külön-külön érintsük. Vigyázzunk, hogy az orrjáratot ne zárjuk el közben.

HARMONIZÁLÓ GYAKORLAT

A tüdő energiájának kiegyenlítésére végezzük el a következő gyakorlatot. Állva kulcsoljuk össze hátul a hüvelykujjakat. Kilégzésre hajoljunk előre, közben hátul a karunkat emeljük föl. Lélegezzünk tovább, minden kilégzéskor tudatosan segítsük a vállunk és a karunk nyújtózását.

Igyekezzünk minél magasabbra nyújtani a karokat. Tartsuk ki ezt a mozdulatot legalább egy percig. Kis pihenés után ismételjük még egyszer úgy, hogy most a másik oldalról kulcsoljuk össze az ujjakat. A tüdőhöz tartozó minden funkció harmóniájának visszatérését segítjük ezzel a mozdulattal.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Rólunk írták
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk