Önmasszázs - a has kezelése

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Törődjünk most egy hónapon keresztül naponta a hasunkkal. Sokféle oka lehet az itt megjelenő diszkomfort-érzésnek. Az emésztés különböző fázisaiban jelentkezhet valamilyen zavar, nehézség az elfogyasztott ételek fajtája vagy minősége miatt. De nagyon gyakori az érzelmi eredetű hasfájás, amikor a stressz okoz feszültséget a hasi szervekben. Mindkét esetben adhatunk támogatást a harmónia helyreállításához, illetve a problémák megelőzéséhez az önmasszázs végzésével.

KAPCSOLAT

Helyezkedjünk el kényelmesen, egyenes háttal egy széken, vagy a földön. Figyelmünket irányítsuk a hasunkra.

Képzeljük el, hogy a köldökön keresztül lélegzünk be, és az orrunkon ki. Figyeljük, ahogyan a hasunk kissé megfeszül, kidomborodik belégzéskor, és ahogyan ellazul, visszahúzódik kilégzésre. Kövessük a légzés természetes ritmusát.

A HASIZMOK AKTIVÁLÁSA

A légzés pulzálását kövessük aktív hasizom munkával. Belégzéskor erősen toljuk ki a hasat (a tüdő lefelé tágul), kilégzéskor húzzuk jól be.

Maga a légzés ne legyen erős, csak az izmokkal dolgozzunk erősen, koncentráltan.

Ezzel a hasi szerveket masszírozzuk, és közben megfigyelhetjük, van-e olyan terület, ami feszült, ami nem tud jól részt venni a mozgatásban. Legalább tíz lélegzetvétel folyamatát kövessük ezzel az aktivitással.

SIMÍTÁS

Érintsük meg a hasunkat simogatással, enyhe nyomásokkal.

Lassan, figyelmesen járjuk be az egész területet, ismerjük meg részletesen a pillanatnyi állapotát. Hogy érzi most magát a hasamban a máj, az epehólyag, a gyomor, a lép, a hasnyálmirigy, a vékony- és a vastagbél. Ha valahol feszültséget, fájdalmat tapasztalunk, maradjunk ott. A kezünk melege, a kíváncsi odafordulásunk biztosan megváltoztatja, oldja az esetleges problémát.

ÜTÖGETÉS

Laza csuklóval ütögessük körbe a hasat. Finomabban, lágyabban csináljuk, mint amit eddig megszoktunk az ízületeken, vagy kemény izmokon.

Adjunk finom impulzusokat, figyeljük meg, hol esik jól, és hol tudja kevésbé befogadni. A feszült, fájdalmas helyeken legyünk óvatosak.

NYOMÁSOK KÖRBE

Kitartott, mély nyomásokkal, az óramutató járásával megegyező irányban járjuk körbe a has egész területét. Induljunk középen, a köldök és a szeméremcsont közötti részen.

A kilégzés fázisában ujjvégekkel mélyítsük a nyomást, belégzéskor tartsuk meg az elért mélységben. A következő hely a jobb oldalon a csípőcsúcs előtt legyen, majd feljebb a derékvonalon, tovább a bordák alatt, végül középen fönt.

A baloldalon szintén három helyen érintsük a hasi szerveket. Ahol lágyságot tapasztalunk, mélyítsük bátran a nyomást. A kényelmetlen, feszülő helyeken picit változtassunk a nyomás helyén, irányán. Próbáljuk ellazítani az ujjunk alatti területet, képzeljük el, hogy kilégzéskor elfújjuk a feszültséget onnan. Közben elfáradhat a kezünk, tehát időnként változtassunk a kéztartáson a képen látható módon. 97

TAN DEN PONT

A köldök alatt kétujjnyira, mélyen a hasüregben találjuk Az energia tengere nevű pontot.

A keleti felfogás szerint ez a hely a központunk, egész lényünk, személyiségünk magja. Szólítsuk meg egy mély nyomással, és több lélegzetvételnyi ideig tartsuk ki. A befogadás olyan változást indít el, ami minden hasi problémát képes enyhíteni.

HANYATT FEKVÉS

A has kezelését hanyatt fekvésben is csinálhatjuk. Ugyanúgy adjunk mély nyomásokat körbe a lágy részekre, mint ülő helyzetben.

Ismerjük meg a szervek pillanatnyi állapotát. A nyomásokkal küldjünk megnyugtató üzeneteket a szerveknek.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Rólunk írták
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk