Önmasszázs - a lábfej kezelése

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Törődjünk most egy hónapon keresztül minden nap a lábfejünkkel. Frissítsük fel a lábfejen található meridiánokban az energiaáramlást. Ezzel egész lényünk felfrissül, hiszen itt nagyon fontos pontok vannak, amelyek a testi, lelki és szellemi állapotunkat harmonizálják.

LÁBFEJKÖRZÉS

Ülő helyzetben vízszintesen tartott lábakkal végezzünk erőteljes körzéseket. A bokától feszítsük előre a lábfejet, majd forgassuk oldalirányba, húzzuk vissza határozottan a lábszár felé és folytassuk a körzést a másik oldal felé.

Figyelmesen, lassan mozgassuk, a határok megtapasztalásával. Négy-öt körzés után a másik irányba is végezzül el a gyakorlatot.

ÖLELGETÉS

Az egyik lábat húzzuk magunkhoz. Egész tenyérrel, nagy felületen érintve szorítgatssuk, ölelgessük meg az egész lábfejet, minden területét érintve.

Lassan, hosszan kitartott nyomásokkal masszírozzunk. Minden érintésnél legyünk jelen.



LÁBBOLTOZAT

Az ujjak alapízületei és a lábközépcsontok között hüvelykujjakkal tapintsuk ki a réseket. Erőteljes nyomásokkal keressünk jóleső helyeket.

A kitartott nyomások hatására az érintett részek feszültségei oldódnak, az energiaáramlás szabadabbá válik, a fáradság csökken.

A TALP

A talpat is masszírozzuk meg ugyanígy. Alulról próbáljuk elérni a csontokat és az erős izomzatot.

Miután jól ellazítottuk a talpat, keressük meg a Pezsgő forrás nevű pontot, melyet a 2. ujj vonalában, a talppárna alatt találunk. Ez a vese meridián kezdőpontja, a nyugalmat, ellazulást, a feszültségek oldódását teremti meg testi és lelki szinten egyaránt.

Lassan kezdjük a pontnyomást, és csak akkor mélyítsük, ha érezzük, hogy jól esik. Tartsuk ki hosszan, több lélegzetvételnyi ideig. Kismamák ezt a pontot ne kezeljék!

UJJAK EGYENKÉNT

Fogjuk meg egyenként, egymás után az ujjakat. Válasszuk el a többitől, forgassuk meg őket.

Minden kis részletet figyeljünk meg, mozgassuk meg az ízületeket. Minden lábujjhoz más-más meridián illetve szerv tartozik, a masszírozással ezeket élénkítjük.

KOPOGTATÁS

Aprólékosan kopogtassuk végig a lábfej minden részletét. Laza csuklóval, az ujjvégekkel dolgozzunk.

Pattanjon a kezünk minden egyes kis csonton. A kopogtatás finom mozgást kelt a csontokban és a szövetekben.

Ne siessük el, lassan haladjunk, bejárva a külső és belső oldalt is.

Figyeljük meg, hol esik jól erőteljesebb impulzus, ott nagyobb lendülettel kopogtassunk. Legyünk gyengédebbek, ahol kellemetlen, de ismerjük meg ezeket a helyeket, és ha másnap ugyanitt járunk tapasztaljuk meg, hogy változott-e.

FONTOS PONTOK

A gyomor meridián 41-es pontját látjuk a képen, a lábfej kezdeténél a két erős ín között.

A lábfej és a boka dagadása, illetve fejfájás, hasfájás esetén különösen ajánlott a kezelése.

Ezen a képen az epehólyag 40-es pontja látható, a külső boka alatt, kissé előrefelé, egy határozott mélyedésben.

Az epehólyag funkcióját segíti, a lábfej feszültségeit oldja.

Az 1. és 2. lábközépcsont között, az ujjak kezdetétől két ujjnyira a máj meridián 3-as pontja látható.

Kezelése a máj méregtelenítő funkcióját erősíti, továbbá fejfájás, szédülés, magas vérnyomás esetén segíti a test öngyógyító munkáját. Várandós kismamák ezt a pontot ne kezeljék!

Erőteljes, de befogadható nyomást adjunk ezekre a pontokra. Mindig a kilégzésekkor segítsük az ujjunk alatti izom lazulását, belégzéskor tartsuk a nyomást az elért mélységben.

Lépésről-lépésre a másik lábfejen is végezzük el az önmasszást.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk