Önmasszázs - a lábak kezelése

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Törődjünk most egy hónapon keresztül minden nap a lábainkkal. Frissítsük fel a lábakon futó meridiánokban az energiaáramlást, ezzel nemcsak a vér- és nyirokkeringést támogatjuk, hanem harmonizáljuk a máj, a gyomor és a vese működését is.  

ÜTÖGETÉS HÁTUL-KÍVÜL

Frissítsük fel a lábakon az energiaáramlást ütögetéssel. A medencénél kezdjük, hátul-kívül haladjunk lefelé.

A meridiánok mentén lazítjuk az izmokat, szöveteket. Laza csuklóval lendületesen végezzük, pattanjon a kezünk, adjunk erőteljes impulzusokat. Ha érzékeny területet tapasztalunk, ott legyünk gyengédebbek. Ismételjük meg föntről lassan lefelé haladva még kétszer.

ÜTÖGETÉS ELÖL-BELÜL

Folytassuk az ütögetést lentről a belső oldalon. Itt a jin meridiánokat érintjük.

A lábak stabilitását erősítjük, valamint a lép, a máj és a vese működését. Mindig figyelmesen legyünk jelen ott, ahol a kezünk jár. Ismerjük meg a különböző területek érzékenységét.

Az ütögetést a másik lábon ismételjük meg.

RÁZÁS

Hanyatt fekve emeljük függőleges helyzetbe a lábainkat, és mozgassuk, rázogassuk őket játékosan, kitartóan.

A fordított helyzetben a lábak vér- és nyirokkeringése aktivizálódik. Ha fárasztó, egy idő után pihentessük az egyiket és csak a másikat mozgassuk. Legalább két percig folytassuk a rázogatást.

PIHENTETÉS FALNÁL

A lábak fáradságának enyhítésére nagyon hatékony, ha a falhoz támasztva pihentetjük őket. Toljuk a medencét egészen közel a falhoz, és egyszerűen csak élvezzük a fordított testhelyzetet.

Ha hajlamos a lábfej vagy a boka a megdagadásra, arra is kiváló ez a hosszan kitartott pihentetés.

VITALIZÁLÓ PONTOK

A comb külső oldalán, a nadrágvarráson az epehólyag meridián 31-es pontját keressük meg. A csípő és a térd közötti távolság felénél találjuk.

Általában érzékeny pont, lassan erősödő nyomással kezeljük. A másik vitalizáló pont a térdkalács alatt négyujjnyira, a sípcsont külső széle mellett található.

A lábak életerejét fokozza, ha erőteljes, de befogadható nyomást adunk ezekre a pontokra. Mindig a kilégzésekkor segítsük a kezünk alatti izom lazulását, belégzéskor tartsuk a nyomást az elért mélységben.

A NYIROKRENDSZER AKTIVIZÁLÁSA

Másik fontos pont a lábak kezeléséhez a lép meridiánon található. A belső boka fölött négyujjnyira, a sípcsont mellett keressük meg figyelmesen.

Tapasztalni fogjuk, hogy érintése valahogy más érzés, mint a körülötte lévő helyek. Kilégzésre lassan erősítsük a nyomást, és tartsuk ki több lélegzetvételnyi ideig. A pontnak erős lazító hatása van az egész testre. Vigyázat! Várandósság esetén ne kezeljük.

A pontnyomásokat a másik lábon is végezzük el.

EJTEGETÉS

Felváltva nyújtsuk ki és ejtsük le a lábszárat. Térdtől lefelé a lábszár valóban egész lazán csapódjon a combhoz.

Élvezzük az izmok, a boka és a lábfej teljes ellazultságát.

LÁBNYÚJTÁSOK

Feküdjünk hanyatt, tegyük talpra a lábakat. Az egyiket húzzuk a mellkashoz. Figyeljük meg, hogy ettől a derekunk a matracra nyomódik.

A következő kilégzéskor nyújtsuk ki a levegőbe a lábunkat úgy, hogy közben a derekat tartsuk szorosan a matracon, ne engedjük, hogy felemelkedjen.

Belégzésre visszahúzzuk, ellazul a tartás. A levegőbe nyújtást próbáljuk ki különböző magasságban. A láb összes meridiánja és még a derekunk is aktivizálódik. Legalább tízszer ismételjük a nyújtást mindkét lábbal.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk