Önmasszázs - a hát kezelése

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Törődjünk most egy hónapon keresztül minden nap a hátunkkal. Ha nincs vele problémánk, akkor a szép tartást, a rugalmasság megőrzését, a hátfájás megelőzését érhetjük el a gyakorlással. Ha szokott fájni a hátunk, meg fogjuk érezni a rendszeres mozgatás, a nyújtások jótékony hatását. A hátizmok feszültsége oldódik, a csigolyák mozgékonyabbá válnak. Néhány hét után a fájdalmak csökkennek.

DOMBORÍTÁS

Fűzzük össze a két kezünket, jó magasra nyújtózkodjunk meg, majd domborítsuk a hátunkat. Tartsuk a karokat és a fejet vízszintesen, a tenyeret toljuk erősen előre, távolítva a lapockákat egymástól.

Maradjunk ebben a nyújtásban hosszan, négy-öt lélegzetvételnyi ideig. Minden kilégzéskor toljuk egy picit még előbbre a kart, segítsük a hátizmok lazulását a lapockák közötti gerincszakasz mentén. Leggyakrabban itt jelentkezik fájdalom a háton, ami a kitartott nyújtózással enyhíthető.

HOMORÍTÁS

Fűzzük össze a kezünket hátul, és emeljük ki a mellkast. A lapockák közelítenek egymáshoz, a gerinc kiegyenesedik. Ezt a mozdulatot is több lélegzetvételnyi ideig tartsuk ki.

Figyeljünk arra, hogy minden kilégzéssel egy kissé közelítsük a két lapockát egymáshoz. Majd az előző, domborítós nyújtózást ismételjük meg, élvezzük a háton tapasztalt változást.

GERINCCSAVARÁS

Álljunk terpeszben, támaszkodjunk meg a térdeken, és erősen süllyesszük le a medencét. A jobb vállat toljuk be középre, a bal váll fölött nézzünk hátra.

A gyakorlat során a gerinc mellett, a jobb oldalon nyújtjuk az izmokat, szöveteket. Figyeljünk erre, és minden kilégzésre csavarodjunk egy kicsit tovább. A hólyag meridiánt kezeljük, amely a csigolyák mellett segíti az idegrendszer harmóniáját is. Pihenjünk meg előrehajolva, majd ismételjük meg a gyakorlatot balra.

NYÚJTÓZÁS

Egyenesen állva egyik karral fölfelé, másikkal lefelé nyújtózzunk meg.

Miközben a háti gerinc oldalra görbül, figyeljünk a lapockák közötti területre. Minden kilégzéssel picit erősítsük a fölfelé nyújtózást. Tartsuk ki ezt a mozdulatot is legalább egy percig, majd cseréljük meg a karokat.

GÖMBÖLYÖDÉS

Üljünk egyenes háttal, húzzuk ki magunkat és lélegezzünk be.

Kilégzésre erősen gömbölyítsük a hátat, a fejet is előrehajtva.

Lassú, nyugodt ritmusban lélegezzünk, és ismételjük a kiegyenesedést és a gömbölyödést. Végig figyeljünk a hát mozgására. Kövessük egyenként a csigolyák elmozdulását.

GÖRDÜLÉS A HÁTON

A gördüléssel jólesően megmasszírozhatjuk a hátunkat. Puha ágyon nem elég hatékony, tehát szőnyegen csináljuk. Fogjuk meg a lábszárat vagy a bokát hanyatt fekvésben, a fejet felemelve. Vegyünk egy kis lendületet, és gördüljünk előre, majd hátra.

A csigolyák közötti merevségek, feszültségek sokszor reccsenő hangot adva oldódnak. De hang nélkül is megtapasztalhatjuk a gyakorlat után a felszabadultságot a háton.

MASSZÍROZÁS LABDÁVAL

A testünk egyetlen része a hát, amit nem tudunk megérinteni. Két teniszlabda és a saját súlyunk segítségével azonban el tudunk érni a háton konkrét fájdalmas helyeket. Tegyük a labdákat egymás mellé - a szétcsúszást megakadályozhatjuk, ha egy zokniba bekötözzük őket-, feküdjünk rá úgy, hogy a gerinc középre kerüljön. Lassan engedjük rá a súlyunkat, lélegezzünk ki, és élvezzük a jóleső nyomást.

Először a lapockák között próbáljuk ki, majd a hát közepén. Kis gyakorlással megtanulhatunk a labdákon gördülni, így az egész hátat könnyedén meg tudjuk szabadítani a feszültségektől.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk