Önmasszázs - a nyak kezelése

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Törődjünk most egy hónapon keresztül minden nap a nyakunkkal. Ha nincs vele problémánk, akkor a lazaság, a rugalmasság megőrzését, a nyakfájdalmak megelőzését érhetjük el a gyakorlással. A számítógép előtti munka, vagy hosszan tartó vezetés közben a nyak merevségét enyhíti és még a szemet is frissíti, élénkíti a kezelés. Ha szokott fájni a nyakunk, meg fogjuk érezni a rendszeres mozgatás, a nyújtások jótékony hatását. A nyakizmok feszültsége oldódik, a nyakcsigolyák mozgékonyabbá válnak. Néhány hét után a fájdalmak csökkennek.

A NYAKSZIRTCSONT

A nyak kezelését a nap bármely szakában, munka közben egy rövid szünetet tartva, széken ülve is végezhetjük. Kezdjük a nyakszirtcsont ütögetésével. A fejet kissé hajlítsuk előre, és ujjvégekkel kopogtassuk meg a fej hátsó-alsó csontját.

Járjuk be ennek a területnek minden kis részletét. Az impulzusok ne legyenek túl erősek, de gyengék se! Érzékeljük a csont jóleső, felszabadító rezgését.

ELŐREHAJLÍTÁS

Két kezünket összekulcsolva fogjuk át hátul a fejet, hajtsuk előre, és maradjunk így legalább egy percig. Lélegezzünk nyugodtan, minden kilégzéskor figyeljük a hátsó nyakizmok nyúlását.

A karunk súlya és a gravitáció miatt picit mindig jobban előre billen a fejünk. Ügyeljünk rá, hogy a vállaink lazák legyenek, ne húzzuk föl közben. A hólyag és az epehólyag meridián mentén lazulnak a szövetek, az energiaáramlás szabadabbá válik.

EGY FONTOS PONT

A koponyacsont és a nyak találkozásánál mindkét oldalon találunk egy mélyedést. Tegyük oda az ujjainkat, tartsuk meg, és mint egy fejtámlára, billentsük rá a fejet. Ezáltal finom, de erőteljes nyomást adunk erre a pontra.

Több lélegzetvételnyi ideig tartsuk ki a nyomást, minden kilégzéskor engedjük lazulni az ujjunk alatti területet. Az epehólyag meridián 20-as pontját kezeljük, amely a test és a fej közötti kapcsolatot optimalizálja.

ÜTÖGETÉS

Ismét hajtsuk kissé előre a fejet, és laza csuklóval ütögessük hosszan a nyakcsigolyákat. A középvonalban, a kis, kiálló tövisnyúlványokra irányítsuk az impulzusokat.

A csontok vibrációja a mélyen fekvő izmokat és szöveteket is mozgásba hozza.

TENYÉRNYOMÁSOK

Nagy felületen érintve, a tenyerünkkel masszírozzuk meg a nyakat hátul és oldalt.

Jóleső, lassú nyomásokkal, szorításokkal dolgozzunk. Közben finoman mozgassuk hozzá a fejet. Érzékeljük, milyen felszabadító hatású, hogy a nyak elengedi a feszességét, a szokásos tartást.

OLDALRA BILLENTÉS

Közelítsük az egyik fület a vállhoz és fogjuk meg a másik oldali fület. Minden kilégzésre segítsük a nyak oldalsó részét lazulni. Képzeljük el, hogy a kilégzéssel együtt a feszülésből is elfújunk egy hajszálnyit.

A nyújtás oldalán a kar és a váll ne emelkedjen, engedjük a föld felé süllyedni. Az arcunk maradjon előre néző helyzetben.

TARTÁS A FÜL MÖGÖTT

Maradjunk az előző pozícióban, csak a kezünket kissé csúsztassuk hátrébb a fül mögé, és az arcot fordítsuk kb. 45 fokos szögben a föld felé. Most a nyak hátsó-oldalsó izmait nyújtjuk, más meridiánokat érintve.

Hasonlóan az előző helyzethez, tartsuk ki ezt a mozdulatot is legalább egy percig. Közben lélegezzünk nyugodtan, minden kilégzésre finoman tovább nyújtva a nyakat.

Egyenesítsük ki a fejet, lassan, lazán mozgassuk meg, és végezzük el a mindkét oldalra billentést a másik irányba is.

FEJFORDÍTÁS

Kiegyenesítve a nyakat, az állat közelítve a mellkashoz, lassan fordítsuk oldalra a fejet, és lélegezzünk ki. A szemünk legyen nyitva, amennyire tudunk, nézzünk hátrafelé.

Belégzéskor előrenézünk, következő kilégzéskor lassan a másik oldalra fordulunk.

Legalább tízszer ismételjük, nyugodtan lélegezve közben. Ügyeljünk rá, hogy a fej ne billenjen hátra, maradjon egyenes a nyak, és a váll se emelkedjen.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Rólunk írták
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk