Önmasszázs - a derék kezelése

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Törődjünk most egy hónapon keresztül minden nap a derekunkkal. Ha nincs vele problémánk, akkor a lazaság megőrzését, a tartásunk rugalmasságát és szépségét érhetjük el a gyakorlással. Ha szokott fájni a derekunk, meg fogjuk érezni a rendszeres mozgatás jótékony hatását. A medence mozgékonysága nemcsak a fájdalom elkerüléséért fontos, hanem a Víz elem szabad áramlásához is szükséges. Ez az energiaminőség a vitalitás, az akaraterő, az élethez szükséges bátorság forrása.

NYÚJTÁS REGGEL

Mielőtt felkelünk, nyújtóztassuk meg a derekunkat az ágyban. Húzzuk föl a lábakat a mellkashoz, és maradjunk így négy-öt lélegzetvételnyi ideig. A kilégzéskor próbáljuk a térdeket kicsit még közelebb húzni a törzshöz.

Az éjszakai mozdulatlanság után jól esik a derék izmainak megnyújtása. Ha a fejet nehéz tartani, próbáljuk úgy, hogy nem emeljük föl hozzá.

GÖRDÜLÉS A DERÉKON

Tegyük a törzs mellé a karokat, a behajlított lábakat tartsuk a levegőben, és mozdítsuk őket jobbra-balra. Mindkét oldalra megdöntjük kissé a térdeket, és a testsúlyunkkal masszírozzuk a derekat.

Ha az ágy puha, inkább szőnyegen csináljuk, mert csak akkor fogjuk érezni a hatását.

TÉRDELÉS

Ha reggel fáj a derekunk, jót teszünk magunknak, ha nem terheljük rögtön, tehát nem egyenesedünk fel azonnal, hanem az ágyból a szőnyegre, négykézlábra ereszkedünk. A kézen és a térden azonos súllyal támaszkodjunk, egyenes gerinccel.

Aktívan mozgassuk meg a medencét minden irányba, nyújtóztassuk meg a hát-, derék- és csípőizmokat.

DOMBORÍTÁS-HOMORÍTÁS

Egy mély belégzés után kilégzésre húzzuk be jól a hasizmokat és erősen domborítsuk meg a derekat.

Lassan, hosszan lélegezzünk ki, közben tartsuk a derekat magasan. A következő belégzésre lazítsuk el a hasizmokat és homorítsunk.

Ismételjük néhányszor a domborítást-homorítást lassan, a hasi légzéssel összhangban.

AZ ÁGYÉKI CSIGOLYÁK

Támaszkodjunk kissé előrébb a kezekkel és kilégzésre óvatosan engedjük süllyedni a medencét a föld felé. A törzs oldalát támasszuk meg a felkarral, a comb és farizmokat feszítsük meg. Figyeljük a derekat, ne legyen túl erős a homorítás.

Lélegezzünk tovább kényelmesen. Kilégzéskor lazítsuk a has és a lágyék izmait, engedjük a medencét egy kicsit lejjebb. Maradjunk ebben a mozdulatban öt-hat lélegzetvételnyi ideig, majd lassan emelkedjünk föl.

PIHENÉS

Toljuk a medencét hátra, domborítsuk a derekat és pihenjünk. A könyökön, alkaron támaszkodjunk, a homlokot is fektessük rá.

Mozduljunk közben a medencével kissé jobbra-balra, hogy még jobban megnyújtóztassuk az izmokat és a derékcsigolyákat.

ÜTÖGETÉS

Térdeljünk vagy álljunk föl, kissé hajoljunk előre. Kézháttal ütögessük meg a derekat a gerinc két oldalán, majd lejjebb középen a keresztcsontot is. Jóleső, erőteljes legyen az ütögetés. Lendületes csuklómozgással pattanjon a kezünk egy-egy területen.

Az izmokban és a csonthártyán lévő feszültségek oldódnak, az energiaáramlás szabadabbá is válik.

MEDENCE BILLENTÉS

Tegyük a kezünket csípőre, elöl legyen a hüvelykujjunk. Kilégzésre húzzuk a hasizmokkal a szeméremcsontot a köldök felé és billentsük a medencét hátra.

Tartsuk így, amíg a kilégzés tart, majd belégzésre a hasizmokat ellazítva billentsük előre.

Többször, hosszan gyakoroljuk a mozgatást, nyugodt, lassú hasi légzéssel. A két mozdulat közül a hasizmok behúzása, a hátrabillentés legyen hangsúlyosabb, a másik inkább csak elengedés.

DÖRZSÖLÉS

Tegyük a tenyerünket a derékra és jólesően simogassuk, dörzsölgessük meg. Érzékeljük a lazaságot, a meleget, az életteliséget.

Maradjunk néhány lélegzetvételnyi ideig összekapcsolódva a derekunkkal.

Az ismertetett gyakorlatokat a nap bármely szakában elvégezhetjük, ha reggel nincs rá időnk. Legalább húsz percet szánjunk rá, hogy érezhető legyen a változás.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Rólunk írták
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk