Önmasszázs - a vese támogatása

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Támogassuk a vesénket egy hónapon keresztül minden nap. A téli időszakban ez különösen fontos. (Tartsuk mindig melegebben a derekunkat, mint a többi testrészt.) A keleti orvoslás szerint a vese tárolja a velünk született életesszenciát, tehát elsődleges energiaforrásunk: a vitalitás, az akaraterő, az élethez szükséges bátorság forrása. Konkrétan ez az energiaminőség támogatja a nemi szervek, csontok, fogak egészségét, valamint a hormonrendszret is.

KÉZDÖRZSÖLÉS

Erőteljesen dörzsöljük össze a kezeinket, jól pezsdítsük, melegítsük fel őket. Figyelmünket is irányítsuk oda, nézzünk rájuk.

Ha úgy érezzük, már jó meleg mindkettő, tegyük a derekunkra, a vesékre őket. Lélegezzünk a tenyrünkbe, néhány lélegzetvételnyi ideig maradjunk így.

HÁTRADŐLÉS

Kilégzésre behjlított térdekkel toljuk előre a medencét, a törzset döntsük hátra. A derekunk homorít. Lélegezzünk tovább, és tartsuk ki ezt a mozdulatot.

A kilégzési fázisokban lazítsuk el mindig egy kicsit jobban a derekat, segítsük a figyelmünkkel a homorítás erősödését. Vigyázzunk, hogy csak a befogadhatóság határáig menjünk, ne erőltessük túl a testünket.

ELŐREDŐLÉS

Hajoljunk előre, a kezeket tartsuk továbbra is a veséken.

Domborítsuk a derekat, nyújtsuk meg itt az izmokat, szöveteket, és lazuljunk el ebben a mozdulatban.

MERIDIÁN NYÚJTÁS

Egyik lábunkat behajlítva üljünk a talajra, a talpat tegyük a combhoz. A derekat domborítva dőljünk a kinyújtott láb felé. Ahol elérjük, fogjuk meg a lábat, kezünkkel segítsük a nyújtózást.

Minden kilégzéskor képzeljük el, hogy a mozdulatban feszülő részek, a hát, a derék és a láb hátsó része, egy-egy hajszálnyit lazulnak. A másik lábbal ismételjük meg a nyújtást.

A VESE GYAKORLATA

Mindkét lábat nyújtsuk ki, és dőljünk rá felsőtesttel. Keressük meg a hajlékonyságunk határát, és ott lazítsunk.

Kilégzéskor a jelenlétünkkel segítsük a nyúlást. Ha nagyon feszül hátul a lábunk, kissé hajlítsuk be a térdet. A mozdulat hatására a vese "fellélegzik". Ebben a szabadabb állapotban minden szinten jobban támogat bennünket.

A PEZSGŐ FORRÁS

Vegyük a kezünkbe az egyik lábfejet, "ölelgessük", masszírozzuk meg gondosan, figyelmesen. Majd a talppárna alatt, a második ujj vonalában keressük meg a vese legfontosabb pontját, a Pezsgő forrás nevű pontot.

Hüvelykujjal, lassan mélyülő nyomással, hosszan kezeljük. Figyeljük meg, ahogy az ujjunk alatt minden kilégzésre kissé lazul a szövet, jobban "beenged". Ez a kitartott nyomás a nyugalmunkat fokozza, pihentető alvást és értékes álmokat ígér. Várandósság esetén ne kezeljük, mert a mély ellazulás esetleg megzavarja a magzat megtartását.

APRÓ IMPULZUSOK

A lábfej belső oldalát ütögetéssel lazítsuk.

Az apró impulzusok hatására a vese meridián mentén a csontok, izmok, szövetek mikrofeszültségei oldódnak, így az energiaáramlás szabadabbá válik. Lazán behajlított ujjakkal kopogtassuk hosszan a terület minden részletét.

AZ ERŐS ÁRAMLAT NEVŰ PONT

A belső boka és az Achilles ín között, a mélyedésben találjuk meg ezt a fontos pontot. Tartsuk rajta az ujjunkat, és a kilégzésekkor mélyítsük a nyomást.

Ne erővel, hanem rádőléssel adjunk nagyobb erőt a pontnak. Várandósság esetén ne kezeljük.

A TÉRD

A tenyerekkel melegítsük fel a térdünket. Dörzsölgessük, masszírozzuk hosszan, szeretettel. Elöl, oldalt és hátul is adjunk jóleső érintéseket.

A térd jó közérzete a vese támogatásához elengedhetetlen.

A talp, a lábfej és a térd kezelését a másik lábon ismételjük meg.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk