Önmasszázs - a máj támogatása

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Támogassuk a májunkat egy hónapon keresztül minden nap. Ha a májunk jól érzi magát, akkor javul az emésztésünk, a testünk méregtelenítése, a vér minősége. Nőknek a menzeszproblémák megoldásához is fontos a máj kiegyenlített energiája. Emellett segít a dühöt, haragot feldolgozni, támogatja a kreativitásunkat, a terveink megvalósítását.

A MÁJ MASSZÍROZÁSA

Tegyük a kezünket a jobb oldali bordaív alá, érintsük meg a máj területét, kapcsolódjunk össze ezzel a szervünkkel. Hanyatt fekve kényelmesebb, de ülve is megpróbálhatjuk.

Finom, de erőteljes érintésekkel lazítsuk el a máj körüli izmokat, szöveteket. Próbáljunk a bordaív alá is benyúlni.

Figyeljük meg, hogyan lazul a terület a nyomásoktól

A MÁJ MERIDIÁN

A máj meridiánt a láb belső oldalán, a nagylábujjtól induló vonalon érhetjük el. Lazán összezárt ujjakkal ütögessük végig pontjait a lábfejtől a lábszáron, és haladjunk a combon tovább a lágyék felé.

Lendületes csuklómozgással, lassan haladjunk, egy-egy területen több impulzust is adjunk.

Az izmokban lévő mikro-feszültségek oldódása miatt az energiaáramlás szabadabbá válik, a máj "fellélegzik".

A NAGYLÁBUJJ

Fogjuk a kezünkbe a nagylábujjat, szorítgassuk, dörzsölgessük hosszan, szeretettel.

Figyeljük meg a kis ízületek állapotát, lazítsuk el a feszült részeket. A máj meridián kezdőpontját a kisujj felőli oldalon, a körömágy szélén találjuk meg. Ez a pont hasi feszültségek és menzesz problémák csökkentésére is használható.

FONTOS PONTOK

Tegyük a hüvelykujjunkat a képen látható helyre. Lélegezzünk be, és kilégzésre adjunk lassan erősödő nyomást a pontra.

Figyelmesen tartsuk ki, ez egy érzékeny hely, ne okozzunk fájdalmat. Erősen lazító, ha befogadóvá válik a pont az ujjunk alatt, fejfájás csökkentésére is kiváló. Várandósság esetén ne kezeljük. Kezeljük hasonlóan a lábfej kezdeténél, az erős ín mellett egy mélyedésben található pontot is.

Felszabadítjuk a máj energiáját, amivel a méregtelenítést testi és lelki szinten egyaránt segítjük.

A másik lábon és lábfejen is végezzük el az ütögetést és a pontnyomásokat.

A MÁJ MERIDIÁN NYÚJTÁSA

Helyezkedjünk el terpeszülésben, egyik lábunkat hajlítsuk be. Forduljunk oldalra-hátra a behajlított láb irányába. A nyújtott lábunk forduljon a föld felé, kézzel támaszkodjunk a medencéhez minél közelebb.

Keressük meg a nyújtás-csavarodás határát, és ott tartsuk ki a mozdulatot. Lélegezzünk kényelmesen, minden kilégzésre segítsük a figyelmünkkel a lazulást a feszülő részeken. A nyújtott lábon és a törzsön végig lazábbá tesszük a máj meridián mentén az izmokat, szöveteket. A másik oldalra fordulással az ellenkező oldalon is végezzük el a mozdulatot.

ÖNGYÓGYÍTÓ GYAKORLAT

Mindkét lábat nyújtsuk ki oldalra, mély belégzéssel nyújtózzunk föl, majd dőljünk el az egyik láb felé, és az alsó kart tegyük a lábra.

Lélegezzünk tovább, kilégzéskor próbálgassuk a határainkat tágítani. Ne erőltessük a minél mélyebb hajlást. Csak az a fontos, hogy a határainkat tiszteletben tartva, apró lazulást, oldódást éljünk át a mozdulatban. Négy-öt lélegzetvételnyi ideig maradjunk így, majd kis pihenés után ismételjük meg a másik oldalon.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk