Önmasszázs - a tüdő támogatása

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Támogassuk a tüdőnket egy hónapon keresztül minden nap. Ha a tüdőnk jól érzi magát, akkor nem fázunk meg gyakran, az erőnlétünk, munkabírásunk is javul. A lélegzés fontos energiaforrásunk. Nemcsak a testünket táplálja, életerővel tölti fel a lelkünket is. A szomorú, reményvesztett élethelyzetekben belső erőforrást jelent, ha támaszkodhatunk a tüdő pozitív energiájára.

A MELLKAS

Foglalkozzunk először a bal oldali tüdőnkkel. Tegyük rá a jobb kezünket, és úgy lélegezzünk néhányszor, hogy a kezünkkel is figyeljük a tágulást és visszahúzódást. Majd lazán behajlított ujjakkal, lendületesen ütögessük meg a mellkas bal oldalát.

Járjuk be az egész területet, figyeljünk külön a szegycsontra, a bordákra, a kulcscsontra. Majd pihenjünk, és éljük át a jóleső melegséget, élénkséget, ami átjárja az egész mellkast

A TÜDŐ MERIDIÁN

Folytassuk az ütögetést a karon. A tüdő meridiánt a belső oldalon, a hüvelykujj felé tartó vonalon érhetjük el.

Lazán összezárt ujjakkal ütögessük végig a tüdő pontjait a válltól a csukló felé. Lendületes csuklómozgással, lassan haladjunk, egy-egy területen több impulzust is adjunk.

Az izmokban lévő mikro-feszültségek oldódása miatt az energiaáramlás szabadabbá válik, a tüdő "fellélegzik", a köhögés, torokfájás, rekedtség csökken.

PONTNYOMÁS

A Nagy örvény nevű pont kezelésével kiváló hatást érhetünk el megfázás, köhögés, nehéz légzés esetén. Tegyük az ujjunkat a csuklóredőn a hüvelykdomb alatti mélyedésre. Először finoman érzékeljük a helyet, azután kilégzésekor, lassan erősödő nyomással mélyítsük az ujjunkat a ponton.

Közben lazítsuk el a vállunkat, és lélegezzünk nyugodtan. Képzeljük el, hogy az ujjunk alatt minden kilégzésre egy kicsit jobban ellazul ez a hely.

A MERIDIÁN VÉGPONTJA

Vegyük a kezünkbe a hüvelykpárnát és a hüvelykujjat, szorítgassuk, dörzsölgessük hosszan, szeretettel.

Figyeljük meg a kis ízületek állapotát, lazítsuk el a feszült részeket. A hüvelykpárna pontjainak élénkítésével segítjük a pozitív beállítódást magunkban, az optimizmust, az új dolgok elfogadását. A körömágy két szélét nyomjuk össze, és hosszan tartsuk ki.

Ez a meridián végpontja, gyógyítja a köhögést, torokfájást.

A másik oldalon a mellkason, a karon és a kézen is ismételjük meg mindezt.

AZ ORR

Hosszan, kitartóan, legalább fél percig dörzsölgessük az orr csontos részét. Az orron át lélegezzünk, és figyeljük meg, hogyan változik közben az átjárhatóság.

Utána pihenjünk kicsit behunyt szemmel, és csak élvezzük a légzés könnyűségét. Ha meg vagyunk fázva, és az orrunk nem szelel jól, különösen hasznos az a gyakorlat.

A TÜDŐ GYAKORLATA

A tüdő energiájának felszabadítására végezzük el a következő gyakorlatot. Állva, a képen látható módon kulcsoljuk össze hátul az ujjainkat.

Kilégzésre hajoljunk előre, közben karunk hátul felemelkedik. Lélegezzünk tovább, minden kilégzéskor tudatosan segítsük a vállunk és a karunk nyújtózását. Igyekezzünk minél magasabbra nyújtani a karokat. Tartsuk ki ezt a mozdulatot legalább egy percig.

Kis pihenés után ismételjük még egyszer úgy, hogy most a másik oldalról kulcsoljuk össze az ujjakat. A tüdőhöz tartozó minden testi és lelki funkció aktivizálódik, és segítjük ezek harmonikus működését.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk