Önmasszázs - a gyomor támogatása

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Támogassuk a gyomrunkat egy hónapon keresztül minden nap. A gyomorban kezdődik a táplálékok feldolgozása. Ha a gyomrunk jól érzi magát, a feladatát is könnyebben végzi. Érezni fogjuk ennek a hatását: a gyomorfájásunk megszűnik, nem leszünk levertek étkezés után, az általános fáradékonyságunk csökken. A gyomor nyugalmának megteremtésével lelkiekben az aggodalom, szorongás csökkenését érjük el, a stabilitásunk és önbizalmunk visszatér.

HOL IS A GYOMROM?

Teremtsünk kapcsolatot a gyomrunkkal. Érintsük meg, és figyeljük az érintés hatását.

Lassú, nyugodt mozdulatokkal, jólesően masszírozzuk meg. A kilégzés alatt képzeljük el, hogy a gyomrunk ellazul, megnyugszik. Örüljünk, ha korogni, morogni kezd, az a stressz-mentes állapot jele.

TÁMOGATÓ PONT

A szegycsont és a köldök közötti távolság felénél, a középvonalon lévő pont nyomásával támogatjuk a gyomor jó közérzetét. Tegyük rá kényelmesen az ujjainkat, és kilégzéskor lassan, finoman nyomjuk meg.

Csak akkor mélyítsük a nyomást, ha érezzük, hogy ellazul a kezünk alatt. Tartsuk ki több lélegzetvételnyi ideig.

SAROKÜLÉS

Ha csak egyszerűen ráülünk a sarkunkra, aktivizáljuk a gyomor meridián lefutását.

A combon, a lábszáron és a lábfejen lazítsuk el az izmainkat, élvezzük a nyújtózást. Ne legyen a lábunkban tartás, engedjük rá a súlyunkat. Ha nehezen megy, támasszuk meg párnával. Maradjunk így néhány percig.

A GYOMOR MERIDIÁN

A gyomor meridián a láb elülső és oldalsó része határán található. Lazán összezárt ujjakkal ütögessük végig a combon ezt a vonalat, föntről lefelé.

Lendületes csuklómozgással, lassan haladjunk a térd felé, egy-egy területen több impulzust is adjunk. Az izmokban lévő mikro-feszültségek oldódása miatt az energiaáramlás szabadabbá válik, a gyomor "fellélegzik".

A SÍPIZOM

Folytassuk az ütögetést ugyanígy a lábszáron. A sípcsont külső oldalán, a sípizmon haladjunk a térdtől a lábfej felé.

Legalább egy percet töltsünk el ezen a területen is, akár kétszer-háromszor ismételve a meridián kezelését.

FÁJDALOMCSILLAPÍTÁS

A képen látható helyen, a térd fölött három ujjnyival lévő pont a gyomor aktuális fájdalmát csillapítja, de megelőzésképpen érdemes minden nap kezelni.

Hosszan, mélyen nyomjuk a pontot, közben lazítsuk el a vállunkat, és lélegezzünk nyugodtan. Képzeljük el, hogy az ujjunk alatt minden kilégzésre egy kicsit jobban ellazul ez a hely.

A MÁSODIK LÁBUJJ

A meridián végpontja a második ujjon érinthető.

Vegyük a kezünkbe, dörzsölgessük hosszan, szeretettel. A gyomor megkönnyebbül, mi magunk is felszabadultabbnak fogjuk érezni magunkat.

A másik lábon is végezzük el a kezelést.

A GYOMOR GYAKORLATA

A gyomor meridián harmonizálására ismét üljünk a sarkunkra. Figyeljük meg, hogy a láb ütögetése után mennyiben lett más ez a nyújtás. Ha kitartóan ismételjük, minden nap egyre könnyedébben fog menni. Most támaszkodjunk meg hátul, és toljuk előre-föl a medencét. Nyújtózzon meg a hasunk is.

Figyeljünk a légzésünkre: a hasunk emelkedik belégzéskor, és süllyed kilégzéskor. Tartsuk ki ezt a mozdulatot egy percig, majd kis pihenés után ismételjük még egyszer. A gyomorhoz tartozó minden testi és lelki funkció aktivizálódik, és segítjük ezek harmonikus működését.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk