Önmasszázs - a gyomor támogatása

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Támogassuk a gyomrunkat egy hónapon keresztül minden nap. A gyomorban kezdődik a táplálékok feldolgozása. Ha a gyomrunk jól érzi magát, a feladatát is könnyebben végzi. Érezni fogjuk ennek a hatását: a gyomorfájásunk megszűnik, nem leszünk levertek étkezés után, az általános fáradékonyságunk csökken. A gyomor nyugalmának megteremtésével lelkiekben az aggodalom, szorongás csökkenését érjük el, a stabilitásunk és önbizalmunk visszatér.

HOL IS A GYOMROM?

Teremtsünk kapcsolatot a gyomrunkkal. Érintsük meg, és figyeljük az érintés hatását.

Lassú, nyugodt mozdulatokkal, jólesően masszírozzuk meg. A kilégzés alatt képzeljük el, hogy a gyomrunk ellazul, megnyugszik. Örüljünk, ha korogni, morogni kezd, az a stressz-mentes állapot jele.

TÁMOGATÓ PONT

A szegycsont és a köldök közötti távolság felénél, a középvonalon lévő pont nyomásával támogatjuk a gyomor jó közérzetét. Tegyük rá kényelmesen az ujjainkat, és kilégzéskor lassan, finoman nyomjuk meg.

Csak akkor mélyítsük a nyomást, ha érezzük, hogy ellazul a kezünk alatt. Tartsuk ki több lélegzetvételnyi ideig.

SAROKÜLÉS

Ha csak egyszerűen ráülünk a sarkunkra, aktivizáljuk a gyomor meridián lefutását.

A combon, a lábszáron és a lábfejen lazítsuk el az izmainkat, élvezzük a nyújtózást. Ne legyen a lábunkban tartás, engedjük rá a súlyunkat. Ha nehezen megy, támasszuk meg párnával. Maradjunk így néhány percig.

A GYOMOR MERIDIÁN

A gyomor meridián a láb elülső és oldalsó része határán található. Lazán összezárt ujjakkal ütögessük végig a combon ezt a vonalat, föntről lefelé.

Lendületes csuklómozgással, lassan haladjunk a térd felé, egy-egy területen több impulzust is adjunk. Az izmokban lévő mikro-feszültségek oldódása miatt az energiaáramlás szabadabbá válik, a gyomor "fellélegzik".

A SÍPIZOM

Folytassuk az ütögetést ugyanígy a lábszáron. A sípcsont külső oldalán, a sípizmon haladjunk a térdtől a lábfej felé.

Legalább egy percet töltsünk el ezen a területen is, akár kétszer-háromszor ismételve a meridián kezelését.

FÁJDALOMCSILLAPÍTÁS

A képen látható helyen, a térd fölött három ujjnyival lévő pont a gyomor aktuális fájdalmát csillapítja, de megelőzésképpen érdemes minden nap kezelni.

Hosszan, mélyen nyomjuk a pontot, közben lazítsuk el a vállunkat, és lélegezzünk nyugodtan. Képzeljük el, hogy az ujjunk alatt minden kilégzésre egy kicsit jobban ellazul ez a hely.

A MÁSODIK LÁBUJJ

A meridián végpontja a második ujjon érinthető.

Vegyük a kezünkbe, dörzsölgessük hosszan, szeretettel. A gyomor megkönnyebbül, mi magunk is felszabadultabbnak fogjuk érezni magunkat.

A másik lábon is végezzük el a kezelést.

A GYOMOR GYAKORLATA

A gyomor meridián harmonizálására ismét üljünk a sarkunkra. Figyeljük meg, hogy a láb ütögetése után mennyiben lett más ez a nyújtás. Ha kitartóan ismételjük, minden nap egyre könnyedébben fog menni. Most támaszkodjunk meg hátul, és toljuk előre-föl a medencét. Nyújtózzon meg a hasunk is.

Figyeljünk a légzésünkre: a hasunk emelkedik belégzéskor, és süllyed kilégzéskor. Tartsuk ki ezt a mozdulatot egy percig, majd kis pihenés után ismételjük még egyszer. A gyomorhoz tartozó minden testi és lelki funkció aktivizálódik, és segítjük ezek harmonikus működését.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Rólunk írták
Gyakori kérdések
Archívum
 


Nemzetközi hírek, szakmai cikkek
Kattintson a letöltéshez!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk | Adatvédelmi nyilatkozat