Önmasszázs - a szív támogatása

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Támogassuk a szívünket egy hónapon keresztül minden nap. Érezni fogjuk a hatását: javul a vérkeringés, a vérnyomás, az erek rugalmassága. Lelkiekben a szív nyugalmát teremtjük meg, segítjük a tudatosságunkat és a rezonancia képességünk növekedését.

A SZÍV MERIDIÁN

A hónaljtól a középső és a kisujj felé halad a szívműködésért felelős két meridián. Egyik karunkat nyújtsuk ki tenyérrel fölfelé. Másik kézzel, lazán behajlított ujjakkal kezdjük ütögetni a felkart ezen elképzelt két vonal mentén.

Lazán összezárt ujjakkal, lendületes csuklómozgással, lassan haladjunk a könyökhajlat, majd a csukló felé. Egy-egy területen több impulzust is adjunk. Az sem baj, ha kissé kipirosodik a bőrünk.

A CSUKLÓ

Adjunk külön figyelmet a csukló belső oldalának. Ezt a területet dörzsöléssel, "ölelgetéssel" kezeljük.

Az itt lévő pontok a szívműködést támogató hatásuk mellett a lelki feszültséget is csökkentik. Lámpaláz, izgatottság csökkentésére a csuklót bármikor masszírozhatjuk magunknak.

A HÁROM UJJ

A harmadik, negyedik és ötödik ujjat szorítsuk a tenyerünkbe, jólesően nyújtóztassuk meg őket. Majd egyenként fogjuk meg mind hármat.

Dörzsöljük, lazítsuk meg az ujjperceket. A meridiánok végpontjai a jó szívműködést és az erek rugalmasságának megőrzését segítik.

A VIDÁMSÁGHOZ

A képen látható helyen a szív meridián egy fontos pontját látjuk, amely vérkeringési és vérnyomás problémák esetén segít. Neve "Az isteni kapu a vidámsághoz". A csuklóredő vonalában, a kis, kiálló csont mellett találjuk.

Az ujjnyomást nagyon lassan kezdjük. Először finoman érzékeljük a helyet, s csak akkor mélyítsük a nyomást, ha érezzük, hogy jól esik. Tartsuk ki több lélegzetvételnyi ideig.

A BELSŐ KAPU

A másik fontos pont a csuklóredő előtt 3 ujjnyival, az alkaron középen található. Kezelését a mellkasi fájdalmak, ideges szívtünetek, infarktustól való félelem esetén ajánlják.

Hosszan, mélyen nyomjuk a pontot, közben lazítsuk el a vállunkat, és lélegezzünk nyugodtan. Képzeljük el, hogy az ujjunk alatt minden kilégzésre egy kicsit jobban ellazul ez a hely.

A másik karon is végezzük el az ütögetést, dörzsölést és a pontok kezelését.

A MELLKAS

Ujjvégekkel kopogtassuk meg a szegycsontot. Lendületes csuklómozgásokkal járjuk be ezt a hosszanti területet.

Olyan impulzusokat adjunk, ami mélyre hat, még a hátunkat is megrezegteti, de ne legyen azért túl erős.

Középen időzzünk hosszan, az a hely intenzíven oldja a szív feszültségeit.

A SZÍV GYAKORLATA

A szív meridián harmonizálására üljünk a földre, a térdeket engedjük szét, a talpakat tegyük össze. Húzzuk ki magunkat, kissé emeljük meg a mellkast. Dőljünk előre, közelítsük a szívünket a talpakhoz, közben az alkarral nyújtózzunk a lábszár előtt a föld felé.

Lélegezzünk kényelmesen. Kilégzéskor segítsük a figyelmünkkel a nyújtózásban lévő testrészeinket: a kar és a comb belső oldalát. Képzeljük el, hogy minden kilégzéskor egy kicsit elengedünk a feszülésből, egy hajszálnyival tágasabb teret engedünk a meridián vonalán az energia áramlásának.

Tartsuk ki a mozdulatot egy percig, majd kis pihenés után ismételjük még egyszer. A szívhez tartozó minden testi és lelki funkció aktivizálódik, és segítjük ezek harmonikus működését.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Rólunk írták
Gyakori kérdések
Archívum
 


Nemzetközi hírek, szakmai cikkek
Kattintson a letöltéshez!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk | Adatvédelmi nyilatkozat