Önmasszázs - a szív támogatása

Naponta szenteljünk időt és figyelmet magunkra. Legyen ez természetes, mint a fogmosás. Támogassuk a szívünket egy hónapon keresztül minden nap. Érezni fogjuk a hatását: javul a vérkeringés, a vérnyomás, az erek rugalmassága. Lelkiekben a szív nyugalmát teremtjük meg, segítjük a tudatosságunkat és a rezonancia képességünk növekedését.

A SZÍV MERIDIÁN

A hónaljtól a középső és a kisujj felé halad a szívműködésért felelős két meridián. Egyik karunkat nyújtsuk ki tenyérrel fölfelé. Másik kézzel, lazán behajlított ujjakkal kezdjük ütögetni a felkart ezen elképzelt két vonal mentén.

Lazán összezárt ujjakkal, lendületes csuklómozgással, lassan haladjunk a könyökhajlat, majd a csukló felé. Egy-egy területen több impulzust is adjunk. Az sem baj, ha kissé kipirosodik a bőrünk.

A CSUKLÓ

Adjunk külön figyelmet a csukló belső oldalának. Ezt a területet dörzsöléssel, "ölelgetéssel" kezeljük.

Az itt lévő pontok a szívműködést támogató hatásuk mellett a lelki feszültséget is csökkentik. Lámpaláz, izgatottság csökkentésére a csuklót bármikor masszírozhatjuk magunknak.

A HÁROM UJJ

A harmadik, negyedik és ötödik ujjat szorítsuk a tenyerünkbe, jólesően nyújtóztassuk meg őket. Majd egyenként fogjuk meg mind hármat.

Dörzsöljük, lazítsuk meg az ujjperceket. A meridiánok végpontjai a jó szívműködést és az erek rugalmasságának megőrzését segítik.

A VIDÁMSÁGHOZ

A képen látható helyen a szív meridián egy fontos pontját látjuk, amely vérkeringési és vérnyomás problémák esetén segít. Neve "Az isteni kapu a vidámsághoz". A csuklóredő vonalában, a kis, kiálló csont mellett találjuk.

Az ujjnyomást nagyon lassan kezdjük. Először finoman érzékeljük a helyet, s csak akkor mélyítsük a nyomást, ha érezzük, hogy jól esik. Tartsuk ki több lélegzetvételnyi ideig.

A BELSŐ KAPU

A másik fontos pont a csuklóredő előtt 3 ujjnyival, az alkaron középen található. Kezelését a mellkasi fájdalmak, ideges szívtünetek, infarktustól való félelem esetén ajánlják.

Hosszan, mélyen nyomjuk a pontot, közben lazítsuk el a vállunkat, és lélegezzünk nyugodtan. Képzeljük el, hogy az ujjunk alatt minden kilégzésre egy kicsit jobban ellazul ez a hely.

A másik karon is végezzük el az ütögetést, dörzsölést és a pontok kezelését.

A MELLKAS

Ujjvégekkel kopogtassuk meg a szegycsontot. Lendületes csuklómozgásokkal járjuk be ezt a hosszanti területet.

Olyan impulzusokat adjunk, ami mélyre hat, még a hátunkat is megrezegteti, de ne legyen azért túl erős.

Középen időzzünk hosszan, az a hely intenzíven oldja a szív feszültségeit.

A SZÍV GYAKORLATA

A szív meridián harmonizálására üljünk a földre, a térdeket engedjük szét, a talpakat tegyük össze. Húzzuk ki magunkat, kissé emeljük meg a mellkast. Dőljünk előre, közelítsük a szívünket a talpakhoz, közben az alkarral nyújtózzunk a lábszár előtt a föld felé.

Lélegezzünk kényelmesen. Kilégzéskor segítsük a figyelmünkkel a nyújtózásban lévő testrészeinket: a kar és a comb belső oldalát. Képzeljük el, hogy minden kilégzéskor egy kicsit elengedünk a feszülésből, egy hajszálnyival tágasabb teret engedünk a meridián vonalán az energia áramlásának.

Tartsuk ki a mozdulatot egy percig, majd kis pihenés után ismételjük még egyszer. A szívhez tartozó minden testi és lelki funkció aktivizálódik, és segítjük ezek harmonikus működését.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk