A hátfájás kezelése

A hátfájás hátterében legtöbbször a sok ülés következtében megjelenő helytelen tartás áll, ami megerőltetést okoz a lapockák közötti izmokban és a háti gerincszakasz területén. A shiatsu megközelítése szerint ezek a hatások leginkább a hólyag és a vékonybél meridiánokban okozzák az életenergia elakadását. A blokkok feloldásához elsődlegesen e két meridián pontjait érintjük ujjnyomással. A leghatásosabb pontokat a hólyag meridián lapockák közötti szakaszán, valamint a lapockák körül találjuk, ezek hosszan kitartott nyomása újra áramlásba hozza az életenergiát. A kezelés kiválóan alkalmas fájdalomcsillapításra is.

A KEZELÉS MENETE A KÖVETKEZŐ:

  1. érintés a fájó területen
  2. kopogtatás a csigolyákon
  3. pontnyomások
  4. a lapocka lazítása

ÖSSZEKUPORODVA

Próbáljuk ki a hát domborítását a képen látható módon.

Ebben a majdnem függőleges helyzetben a feszülő izmok ellazulnak, a fájdalom máris csökken, és a kezelés is hatékonyabb lesz. Kérdezzük meg a társunkat, pontosan hol érzi a fájdalmat.

HASON FEKVE IS FOLYTATHATJUK

Ha kényelmesebb partnerünknek a hasonfekvés, úgy is dolgozhatunk. Bármelyik helyzetet választjuk, a kezelést a csigolyák lazításával kezdjük. A tövisnyúlványokat, a kis kiálló csontrészeket a középvonalban finoman végigütögetjük.

Az ujjvégeinket használjuk, és laza csuklóval, lendületesen koppintgatjuk föntről lefelé a gerincet. Ne haladjunk gyorsan, minden egyes csigolyán időzzünk, finom vibrációt keltve. Hason fekvésben az ütögetés mellett kipróbálhatjuk a finom ringatást is.



A HÓLYAG MERIDIÁN

A háton a hólyag meridián első vonala a középvonaltól kétujjnyira, a csigolyák harántnyúlványai között található.

Az ujjméretek mindig a társunk testarányaihoz igazodnak. A meridiánon található pontok kiválóan alkalmasak az izmok feszültségeinek csökkentésére, fájdalomcsillapításra, illetve a fájdalom hátterében álló energia elakadások feloldására.

MERIDIÁNKEZELÉS

Mindkét oldalt egyszerre érintsük, föntről lefelé haladva. Több lélegzetvételnyi ideig tartsuk az ujjainkat a pontokon. Vigyázzunk, hogy ne legyen túl erős a nyomás! Mindig a társunk légzésritmusával összhangban lépjünk a következő pontra.

MÁS PONTOK

Keressünk a fájó részek közelében olyan pontokat, amelyek hívják a kezünket.

A pontokon az ujjnyomást mindig nagyon lassan kezdjük. Először finoman érzékeljük a helyet, azután lassan erősödő nyomással, a partner kilégzésekor mélyítsük az ujjunkat. Ha érezzük, hogy jól esik a partnerünknek, több lélegzetvételnyi ideig tartsuk ki.

A LAPOCKA

Oldalról emeljük föl kissé a vállat, a másik kezünkkel ragadjuk meg a lapockát.

Próbáljuk minél jobban kiemelni, eltávolítani a bordáktól. Ujjainkat csúsztassuk a lapocka alá. Ebben a helyzetben mozgassuk, forgassuk meg, ellazítva a lapocka körüli izmokat.

EGY HATÁSOS PONT

A lapocka fölső csúcsa mellett találunk egy fontos pontot, amely a vékonybél meridiánhoz tartozik.

Ennek hosszan kitartott kezelése az egész terület ellazítását eredményezi. Ismételjük meg a forgatást és a nyomást a másik oldalon is.

SZÉKEN ÜLVE

Ülő helyzetben is elvégezhetjük a hát kezelését.

Ilyenkor a támlára támasztott fej a legkényelmesebb helyzet. A pontnyomások közben figyeljünk magunkra is: kényelmes, laza testtartással kezeljünk, kissé rádőlve a társunkra, a testsúlyunkat használva.

 

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Rólunk írták
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk