Shiatsu a váll és a nyak kezelésére

A váll és a nyak izmainak fájdalmas feszülése nagyon gyakran előforduló probléma. A merev tartás, a stressz hatása sokszor itt jelenik meg, és segítség nélkül nehezen oldódik. Ezek az izmok hajlamosak a merevség megtartására. A fájdalom jelentkezése mellett ez azért is probléma, mert a feszültség fontos meridián szakaszokat blokkol, ami komolyabb problémák kialakulásához vezethet.

A KEZELÉS MENETE A KÖVETKEZŐ:

  1. ülve: hüvelykmasszázs a lapocka fölött
  2. pontnyomás
  3. ütögetés a vállon
  4. pontnyomás a vállon
  5. nyakmasszázs hátulról homloktartással
  6. fekve: nyakhúzás, mozgatás
  7. elfordítás, oldalsó nyújtás

HOL IS FÁJ?

Mielőtt elkezdenénk a kezelést, kérdezzük meg a partnerünket, hogy melyik oldalon érzi a fájdalmat.

A kezelést mindig az ellentétes oldalon kezdjük, majd ismételjük meg óvatosan a fájó oldalon is.

KÖRKÖRÖS MASSZÁZS

Térdeljünk vagy álljunk partnerünk mögé, és tegyük a vállra mindkét tenyerünket.

Tartsuk ott néhány lélegzetvételnyi ideig, hangoljuk össze a légzésünket. Keressük meg a lapockatövis vonalát.

A fölötte és alatta lévő izmokon végezzünk hüvelykujjal a váll felé körkörös masszázst.

Ismételjük néhányszor mindkét vonalon. Vigyázzunk, hogy a harántujjakkal ne szorítsuk össze a vállon a csuklyásizmot.

EGY HATÁSOS PONT

A képen látható helyen, a lapocka gerinc felé eső csúcsánál találunk egy lazító hatású pontot.

A kilégzéssel összhangban lassan mélyítsük a hüvelykujjnyomást ezen a ponton, és több lélegzetvételnyi ideig, hosszan tartsuk ki.

A vékonybél meridiánnak ez a pontja a váll és a nyak feszültségét csökkenti.

ÜTÖGETÉS

Hajlítsuk be lazán az ujjainkat, és lendületes csuklómozgással, de óvatosan ütögessük meg a lapocka területét hátulról és a vállat föntről.

Minden egyes impulzus lazulást okoz a feszes izmokban. Se túl gyenge, se túl erős ne legyen az ütögetés, lazán pattanjon a kezünk ezeken a területeken.

A VÁLL KULCSPONTJA

Ahol a nyak íve véget ér, a vállon található egy erősen lazító pont.

Kezelésével csökken az izmokban a feszültség, a meridiánokban szabaddá válik az energia útja. Ezáltal oldódik a váll- és nyakfájdalom. Figyelem! Ha várandós a partnerünk, akkor ezt a pontnyomást ne végezzük, csak ütögetéssel lazítsuk. Ezután ismételjünk meg minden eddigi technikát a másik oldalon.

NYAKLAZÍTÁS

Oldalról tegyük a kezünket a homlokra, a másik tenyeret simítsuk a nyakra. Biztonságosan tartsuk a fejet, nyerjük el a partnerünk bizalmát.

Hátulról finoman szorítgassuk meg a nyakat, föntről lefelé haladva, többször ismételve. Közben óvatosan, lassan mozgassuk a fejet. Fordítsuk és billentgessük kissé jobbra-balra. Ügyeljünk rá, hogy a partnerünk ne segítsen, maradjon laza, legyen tökéletesen befogadó.

FEKVE FOLYTASSUK

Üljünk a partnerünk fejéhez, és lassan, óvatosan nyúljunk a nyak alá. Ha jó helyet találtuk mindkét kezünknek, emeljük meg kissé a fejet, és húzzuk meg magunk felé.

Tartsuk ki a húzást több lélegzetvételnyi ideig. Figyeljük, ahogyan enged az izmok feszülése, jólesően nyújtózik a nyak.

FEJFORDÍTÁS

Fordítsuk el finoman a fejet először arra az oldalra, amelyik a fájdalmas volt. A földön, a kezünkön nyugodjon a fej.

A nyak oldalsó izmait nyújtóztatjuk. Gondosan figyeljünk a nyújtás határára, ne legyen túl erős a fejfordítás. Néhány lélegzetvételnyi ideig tartsuk ki ezt a mozdulatot, majd óvatosan fordítsuk el a fejet a másik oldalra is.
 
EGY KIS ÖNMASSZÁZS

A váll és a nyak ütögetését magunknak is könnyedén el tudjuk végezni. Támasszuk meg a könyököt, és az ellenoldali vállat lendületesen, laza csuklóval ütögessük sokáig.

Erős impulzusokat adjunk, és tudatosan lazítsuk el közben a vállat. A nyak oldalát kicsit finomabban, a fejet kissé elbillentve ütögessük.

 
Megosztom
 
Az iskola
Képzésnaptár
Képgalériák
Videofilmek
Jelentkezz most!
Rólunk írták
Gyakori kérdések
 

Masszázsképzések óraszámai
Kattintson a nagyobb méretért!

 

Nemzetközi Shiatsu Iskola | 1111 Budapest, XI. ker. Budafoki u. 9-11. I. em. 2. Tel.: +36-70-947-4012  |  info@shiatsu.hu

Impresszum | Sitemap | Jogi információk